Data
OH-CHP | Diamond DA40 - 2004 |
---|---|
Motor | Thielert Aircraft Engines - diesel TAE 125-01 99 kW (135 DIN-hp) at 2300 RPM |
Koder til ICAO-flyveplanen | pkt. 9 Type of aircraft : DA40 pkt. 10 Equipment : SDFGRY/S pkt. 18: PBN/B2D2O2S1 |
Instrumenter og navigationsudstyr | 2 stk Garmin G430 Transponder mode S Godkendt til VFR-NAT-IFR DME, ADF KAP-140 autopilot |
Enhed for fartmåler | KTS |
Oliekapacitet | Min. 4,5 litres Max 6.0 litres Ekstra olie ligger i flyet - Shell Helix Ultra 5W-30 |
Fuel kapacitet | JET A1 2 x 19,5 US gal = 39 (121 kg) |
Carnets | Ligger i Logbogen |
Batteri | 12V |
Siddepladser, intercom | 4 sæder Intercom til 4 personer |
MTOW | 1150 kg |
Tomvægt | 814 kg |
Arm tyngdepunkt | 242 cm |
Vejedato | 2008 |
Fuldvægt | 1150 kg |
Vægt- og balanceberegning (NB. Husk ballast bag i når der kun er pax i forsæderne) | Beregn online |
Startdistance, standardbetingelser | 640 m (start run 330 m) |
Landingsdistance, standardbetingelser | 740 m (landing run 290 m) |
Rejsepræstationer | 117 KTAS @ 70% power / 4000 ft |
Manualer | POH |
Særlige forhold | Kræver SLPC diff. training. Elektrisk flytrækker og rengøringsmidler findes i hangaren. Nøglen sidder i flyet. |
Checkliste - normal | Klik her |
Pilot’s notes til OY-CHP | Klik her |
Hangarplads | Flyet holder i samme hangar som OY-EGU (mellem hangarvej F og G i den østlige ende). |
Flyejer | Hans P Kobbelgaard kobbelair@outlook.dk Mobil: 40 63 30 32 |